lördag 30 oktober 2010

Drömma kan man ju...

Det var riktigt kul att få träffa Kalle som han ju kallas.
Vilket helt osökt få mig att tänka på Ö & B's reklamsnutt på Tv'n. Snubben där kallas ju för Kalle, men påpekar alltid
att hans namn är Karl.

Min kompis Kalle bryr sig inte så mycket om detta. Han kallas för Kaiser eller Kalle, men när han kallas för Karl, står han bara och glor rätt ut i vädret!

Kalle fick stanna hos oss över hela helgen. Hans Matte och Husse hade åkt till Borås för att se Lillmatte Jennie tävla i Swedish Open Judo i Borås.

På vägen hem skulle de dock göra en omväg över Ullared! Vilket helt osökt få mig att tänka på min Husses självkomponerade hårdrockslåt, där refrängen låter så här.
" Fy fan Ulladered, Ullared är det värsta jag vet...."

Kalle och jag hade det mycket trevlig ihop. Det blir ju alltid bus när han kommer.
Vi trivs bra ihop.
Efter en hel dag med bus och letande efter diverse grejor i huset och utanför,
lurade vi upp oss i Matte och Husses säng. Husse tyckte att det var gulligt och knäppte ett kort som bevis. Jag tycket att han gjorde helt rätt, man ska bjuda sina vänner på en fin sängplats.
Då kan man verkligen drömma!
Drömma gjorde säkert Kalle, men han är numera bara konsult.
Han vet hur man gör, men kan inte göra det...
Drömma? Vilket helt osökt få mig att tänka på min Husse, som berättade om sin dröm, för Matte, han nyligen drömde.
Det var en mycket vacker och välsvarvad Blondin som knackade på ytterdörren, och
absolut ville snacka med Husse. Husse släppte in Maggan i huset, som hon hette och plötsligt tog Maggan fram ett gyllene kuvert och drog ut en check på ett värde av
1 357 500 SEK och lämnade över checken till Husse! Husse blev fruktansvärt glad, hoppade runt, ungefär som Kalle och jag, när vi är i bustagen och Husse passade på att krama Maggan. Flera gånger!
Men, det var bara en dröm.....

PS. Nu har Husse satt upp en skylt på vårt staket, intill brevlådan,
med texten: Här är det Maggan! Ds.

Inga kommentarer: